EXPERIENTIAL LEARNING: LEARNING APPROACH THROUGH EXPERIENCE
Abstract
The study is relevant since most people still interpret formal education at school, university, etc. as learning. However, there are many other opportunities for acquiring knowledge and developing skills throughout life. Learning is inevitable and constant. Learning can no longer be divided into place and time for acquiring knowledge, and also place and time for applying acquired knowledge (workplace). Instead, learning can be seen as constant and everyday interaction with other people and the world. The article focuses on learning through experience (experiential learning) which must be disseminated in education, especially in a corporate one. The author provides a systematization of learning technologies through experience and its effectiveness indicators. Creating experiential learning systems can significantly improve learning ecosystems.
About the Author
O. A. IvanovaRussian Federation
Olga A. Ivanova – PhD (Education), Associate Professor, Senior Lecturer, Department of Management and Business, Institute of Economics and Management
Surgut
References
1. Абашева О. Ю., Бабина Е. Н., Бондаренко Г. В. и др. Прикладные, поисковые и фундаментальные социально-экономические исследования: интеграция науки и практики. Самара : ООО «Поволжская научная корпорация», 2018. 244 с.
2. Бояров А. Д., Волкова М. Н., Гарафиев И. З., Чернов С. С. и др. Проблемы экономики и управления предприятиями, отраслями, комплексами. Новосибирск, 2009. 310 с.
3. Кельчевская Н. Р., Ширинкина Е. В. Влияние цифровых технологий отраслей промышленности на потенциальный экономический эффект // Мир экономики и управления. 2019. Т. 19. № 2. С. 19–30.
4. Клячко Т. Л. Вызовы профессионального образования, 2014 [Электронный ресурс]. URL: http://www.ifap.ru/library/book557.pdf (дата обращения: 22.03.2019).
5. Ширинкина Е. В. Модель выпускника в парадигме реформирования высшего образования // World Science Proceedings of articles the international scientific conference. Czech Republic, Karlovy Vary – Russia, Moscow, June 29-30, 2017. С. 275–277.
6. Ширинкина Е. В. Тенденции и проблемы развития системы высшего образования в России // Современная научная мысль. 2016. №3. С. 148–155.
7. Ширинкина Е. В. Управление эффективностью работников интеллектуального труда в высших учебных заведениях // Управление персоналом и интеллектуальными ресурсами в России. 2018. Т.7. №1. С. 12–16.
8. Shirinkina E., Kodintsev A. Management of Human Capital in the National Economy: Estimation and Simulation // Revista Espacios. 2018. Vol. 39. No. 44. 28 p.
9. Корпоративный университет Сбербанка «Корпоративное обучение для цифрового мира. 2018 [Электронный ресурс]. URL: https://www.litres.ru/kollektivavtorov/korporativnoe-obuchenie-dlyacifrovogo-mira/ (дата обращения: 12.02.2019).
10. BCG – «Россия 2025: от кадров к талантам», 2017. URL: http://d-russia.ru/wpcontent/uploads/2017/11/Skills_Outline_web_tcm26-175469.pdf (дата обращения: 12.09.2019).
11. Global Education Futures – “Educational ecosystems for societal transformation”, 2018. URL: https://www.edu2035.org/files/GEF%20Vision%20Educational%20Ecosystems%20for%20Societal%20Transformation.pdf (дата обращения: 23.07.2019).
12. ATD – «Training Industry Report», 2016. URL: https://trainingmag.com/sites/default/files/images/Training_Industry_Report_2016.pdf (дата обращения: 22.03.2019).
13. Kelchevskaya N. R., Shirinkina E. V. Regional Determinants of Effective Use of Human Capital in the Digital Economy // Economy of Region. 2019. Vol. 15. No. 2. P. 465–482.
14. KPMG – “Corporate Digital Learning”, 2015. URL: https://iversity.org/en/courses/corporate-digital-learning (дата обращения: 12.03.2019).
15. Куприяновский В. П., Сухомлин В. А., Добрынин А. П. и др. Навыки в цифровой экономике и вызовы системы образования, 2017.
16. Ширинкина Е. В. Оценка эффективности использования образовательного капитала как доминирующего элемента человеческого капитала в экономике знаний // Экономика и предпринимательство. 2017. № 4-2 (81-2). С. 854–861.
17. Shirinkina E., Strih N. Methods of Estimation of Digital Competences of Industrial Enterprises Employees by Means of Neural Network Modelling // Espacios. 2019. Vol. 40 (27). 5 p.
Review
For citations:
Ivanova O.A. EXPERIENTIAL LEARNING: LEARNING APPROACH THROUGH EXPERIENCE. Severny region: nauka, obrazovanie, kultura. 2019;(3/4(43-44)):48-52. (In Russ.)