ON THE EXPERIENCE OF CREATING EDUCATIONAL CONTENT FOR PERSONALIZED LEARNING PLATFORMS
https://doi.org/10.35266/2949-3463-2024-2-6
Abstract
The article considers the experience of creating content for an educational platform based on the principles of personalized learning. The relevance of the article is due to the fact that the development of information technologies has made it possible to create personalized educational programs and use online platforms for one-to-one teaching. It creates yet more possibilities for teachers to personalize the teaching and learning process so that each student could achieve best results. The purpose of the article is to share the experience of creating a format of teaching and learning in which an individual level of knowledge, interests and pace of learning of each student can be taken into account. The proposed educational module of “Well-Bread Speech” for senior students can be used by teachers at “Russian Language” and “Speech Culture” lessons as well as at Klassny Chas (homeroom period).
About the Authors
E. V. VariyasovaRussian Federation
Candidate of Sciences (Philology), Docent
Zh. V. Zaitseva
Russian Federation
Master’s Degree Student
N. S. Kulchitskaya
Russian Federation
Master’s Degree Student
References
1. Рассказова О. А. Персонализированное обучение как современная тенденция корпоративного обучения // Фундаментальные и прикладные исследования в области управления, экономики и торговли : сб. тр. Всероссийской научной и учебно-практической конференции, Санкт-Петербург, 27–29 мая 2020 года. СПб. : Политех-Пресс, 2020. Часть 3. С. 71–77.
2. Шерайзина Р. М., Савинова Н. А. Педагогический потенциал персонализированного обучения учащихся современной школы // Человек и образование. 2020. № 4 (65). С. 29–35.
3. Гараева Е. А. Потенциал персональной образовательной среды в развитии информационно-коммуникационной компетентности преподавателя университета // Самарский научный вестник. 2022. Т. 11, № 2. С. 276–281.
4. Уласевич О. Н., Китаева И. В., Чернышева В. А. Персонализированное образование в школе. Первые итоги // Управление качеством образования: теория и практика эффективного администрирования. 2023. № 7. С. 3–9.
5. Каньшина О. А., Панькова Н. Н. Применение персонализированной модели образования в школах России // Актуальные проблемы современного иноязычного образования. 2020. № 12. С. 9.
6. Овчар Н. В. Особенности организации экспертизы и проектирования образовательной среды при внедрении в школе персонализированной модели образования // Персонализированное образование: теория и практика : cб. материалов III науч.-практ. конф., Екатеринбург, 26–28 апреля 2022 года. Екатеринбург : Уральский государственный педагогический университет, 2022. С. 104–113.
7. Казакова Е. И. Персонализация образования. URL: https://youtu.be/WEJIlNjBWBI (дата обращения: 20.05.2024).
8. Ермаков Д. С., Кириллов П. Н., Корякина Н. И., Янкевич С. А. Персонализированная модель образования с использованием цифровой платформы / под ред. чл.-корр. РАО Е. И. Казаковой. М., 2020. URL: https://multiurok.ru/index.php/files/ispolzovanie-tsifrovykh-platform.html (дата обращения: 20.05.2024).
9. Кондратьев С. В. Интегративная субъектность человека и обучение : моногр. М. : Восхождение, 2009. 262 с.
10. Разработка учебного модуля в персонализированной модели образования / под ред. Д. С. Ермакова. М., 2019. 56 с.
11. Виноградов В. В. О культуре русской речи. URL: https://studfile.net/preview/395738/page:14/ (дата обращения: 20.05.2024).
Review
For citations:
Variyasova E.V., Zaitseva Zh.V., Kulchitskaya N.S. ON THE EXPERIENCE OF CREATING EDUCATIONAL CONTENT FOR PERSONALIZED LEARNING PLATFORMS. Severny region: nauka, obrazovanie, kultura. 2024;25(2):62-68. (In Russ.) https://doi.org/10.35266/2949-3463-2024-2-6